3 månader


Då var det dags igen, herregud det är snart en vecka sedan jag suttit här. Fy skäms!

Idag blir Emilio tre månader. Tiden går verkligen fort. Han har blivit så stor och nu känns det verkligen som om man har börjat få glädje av varandra på ett annat sätt. Missförstå mig inte! Glädjen har funnits där hela tiden men just det att han är så mycket mer "med" nu än tidigare är så roligt. Det är nu det börjar på riktigt :)

vi



Har just kommit in från en promenad i trasiga skor. Ja dom har tro det eller ej gått av på mitten haha. Problemet är att det är dom enda skorna jag kan gå i utan att ha skavsår och blödande tår när jag kommer hem. Min mamma brukar säga att jag inte kan ha ett billigt plåsterkonto och det har hon så rätt i eftersom det snabbt slutar med att varenda tå pryds av ett eller i värsta fall fler. Och som om det inte vore nog problematiskt så har det blivit ännu svårare efter graviditeten då inga skor passar längre, suck! Det är ett hopplöst kapitell. Nå ja, nogtjatat om det.

Det rosa rummet är nu ett minne blått. En enkel ljus tapet hänger nu istället på väggen. Tack och lov! Nu är det bara det roliga kvar.

Tapetsering

Tack för hjälpen mamma och pappa


Vidare så är inbjudningarna till dopet ivägskickade och kyrkan är bokad. Tyvärr var domkyrkan upptagen så vi fick nöja oss med "Portarnas kyrka" på Örnäset men det blir nog bra. I veckan bör prästen höra av sig för att bestämma dag som vi ska träffas. Psalmer ska väljas, våra önskemål ska läggas fram osv.

Sen var det bara resten av planeringen kvar. Dopkaffet efteråt som det så fint heter, frissan, kläder till oss alla tre och säkert hundra grejer där emellan. Ska försöka ta tag i det så fort som möjligt så det inte slutar i mer panik än nödvänigt :-P Det får bli den kommande veckans projekt.

Men nu ska jag gå och kolla till gossen som ligger ute i vagnen och sover.

Ha en fortsatt trevlig söndag!





Kommentarer
Postat av: Emelie

Hihi så söt han är! Tänk att han redan är tre månader

2010-09-12 @ 14:19:48
Postat av: Carro

Ja nu är vi friska, :) Självklart det skulle vara kul, promenera nån dag? :)

2010-09-12 @ 19:46:38
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Vi kanske kan promma imorgon ? =)

2010-09-13 @ 08:22:45
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Carro

Jaha, ja då får vi nog skjuta på det ännu mer, Neo ska till bvc på onsdag och kanske få vaccin osv och då vet man ju inte hur han har reagerat på sprutan torsdag men vi kan ju höras onsdag så ser vi :)

2010-09-13 @ 15:32:03
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Sara

Oj oj, tänkt skriva kommentar förut men inte orkat för läst via mobilen. Här hemma brukar disney channel stå på de mornar Robert tar upp henne ;-)



Vi håller också på fundera kring dop. Eller dop blir det men nääär? Och hur? Mindre djungel. Bara familjen, släkten, vänner? Fika/mat? Lät ju inge kul att domkyrkan var fullbokad, där vi tänkt vara...



Shit alltså, tänk att våra småbebbar redan hunnit bli 3 månader... Vart tar tiden vägen?!

2010-09-13 @ 16:11:48
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja men precis :) Igårkväll var vi hos Davids farbror, Neo fick träffa en hund och massa små kattungar :)

2010-09-14 @ 07:19:23
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!