Läkarkontroll & ett farväl


Gårdagens läkarkontroll gick bra bortsett ifrån att Emilio knappt har gått upp 100g sedan sist vilket kanske inte var något varken bm eller läkaren jublade över. Dom hetsade dock inte upp sig heller men det blev en hel del matprat och där fanns egentligen ingenting att anmärka. Det är ingen dålig mängd han får i sig. Däremot har han en tendens att kräkas och få sura uppstötningar mellan varven vilket man tycker ska upphöra när han äter fast föda. En medicin kom på tal i fall det inte har lugnat ner sig fram till 12 månaders kollen. Men nog om det.

Gossen nuvarande vikt är 7560g och han mäter 69,5cm. Är nöjd och glad och det är det som är huvudsaken.

Strax bär det iväg till Kalix. Ni minns kanske att jag berättade att en gammal vän har dött. Det är hon som ska begravas. Det är med blandade känslor jag åker dit men det känns bra att visa sitt stöd samtidigt som en bagravning självklart aldrig är rolig. Ett avslut för oss alla, tyngre för vissa än för andra. Jag känner verkligen med hennes familj.

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Sandra

Moa har exakt samma problem. Hon hade bara gått upp 135 g sedan 9 månaders kollen. Hon väger 9065 gram nu. Hur mycket vägde Emilio när han föddes?

2011-04-08 @ 10:24:52
URL: http://mirola80.blogspot.com
Postat av: carro

Aldrig kul med begravningar. Hur är det med er annars då? =)

2011-04-09 @ 07:32:52
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Nämen vare den här helgen ni skulle till Kalix? =/ jag trodde att det var nästa helg =/ skit oxå...

2011-04-10 @ 23:12:35
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!