Julen 2011


Ja då var även den här julen avklarad, lite annorlunda men ändå väldigt mysig. Vi firade en lugn jul hemma för första gången, något som har varit planerat sedan länge då vi inte visste att Carisma skulle kika ut en hel månad innan. Ja vi firade inte bara julafton utan även lillstrumpas månadsdag. Hur som helst kändes det väldigt skönt att slippa packa ner sig i år och bara få vara just hemma.

Efter första rundan av julmiddagen kom tomten på besök, en ganska läskig figur tyckte Emilio. Han som tidigare bara har sett tomten på håll (bortsett ifrån förra året då han var så liten) hängde sig runt min hals och man både kände och såg hur rädd han var. Ändå kunde han inte låta bli att titta på tomten vilket varje gång gjorde det värre och han grinade hysteriskt. Vi ställde oss en bit ifrån och kikade på ett mer behagligt avstånd och sakta men säkert började det gå bättre även om Emilio inte hade den minsta funderingen på att hälsa på tomten eller ta emot några klappar på egen hand utan tittade nyfiket på när lillasyster hälsade på tomten istället.

C&T


När ett gäng klappar var utdelade frågade vi Emilio om vi skulle säga hej då till tomten vilket han utan tvekan tyckte var en bra idé då han började vinka på en halv sekund. Han kunde gott ta sina djupa ögonhålor och sitt vita skägg och gå. Komma här och skrämmas.

Snällast hade utan tvekan Emilio varit som ägde dom flesta julklapparna under granen. I början hjälptes vi åt att öppna men allt eftersom paketen öppnades så blev han mer och mer upptagen av innehållet, både av sina egna och Carismas.

E&S


Vi gjorde några försök att ta några fina julkort men vi insåg oss ganska snabbt besegrade då åtminstone ett av motiven förflyttar sig väldigt snabbt. Förra året var det betydligt enklare ;-P Men med eller utan bilder blev det en väldigt lyckad jul med massa fina klappar som vi tackar så hemskt mycket för.

Jag är så lycklig över min lilla familj som jag älskar över allt annat




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!