20 minus till trots


I natt har jag sovit skit dåligt bokstavligen talat. Jag har vaknat och varit kissnödig med knappt en timmes mellanrum- suck! Jag vette tusan vad som tog åt blåsan. Morgonpromenaden höll på att bortprioriteras eftersom ögonlocken vägde 10 kg styck. Att lägga sig i sängen tillsammans med Emilio lockade betydligt mer än att måsta röra på sig, dessutom i mindre behaglig temperatur då graderna visade - 20. MEN har man bestämt sig så har man, det var bara till att blunda för eländet, dra på sig kläderna och traska iväg och det var en nöjd tjockismamma som låste upp ytterdörren drygt en timme senare :)

Emilio har ätit lunch för en stund sedan, spagetti och köffärsås, en succe. Till efterätt banan och päron, även det en hitt.

Nu ligger han och stökar bredvid mig, gnäller och är allmänt irriterad med rumpan upp i vädret för att han inte tar sig framåt. Gullunge! Man skulle kunna säga att han har börjat i "fel" ände då han istället har börjat ställa sig upp (givetvis genom att hålla någon av oss i handen).

Men nu är han rent förbannad, dags att sätta punkt. Ha en fin eftermiddag!

Emilio&nalle

En betydligt gladare Emilio




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag såg det som en bra undanflykt från promenad att termometern visade -22 ;-)



Nää stackars liten, tur att han inte rullade ner från bordet! Ja vi har nog en hel del olyckor framför oss. När de små liven ska börja gå - oj, oj vad mammahjärtat kommer nojja sig då! Måste fixa några mjuka saker till alla vassa hörn här hemma... För att inte nämna barnsäkra hyllor och lådor!



Och Livia blir också frustrerad när hon inte tar sig någon annanstans än runt! Däremot har hon börjat gå helt bananas sedan vi tog bort några lösa gummibitar från hjulen på gåstolen, oh my... Och alla förbjudna platser (som tidigare nämnt inte hunnit barnsäkra) är dit hon springer i ilfart. Som en magnet.

2011-01-04 @ 18:34:48
URL: http://krutgumman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch en annan hade stannat inne :P

2011-01-04 @ 21:53:25
Postat av: Fian med fiskpinnar

Så söööt!! <3

2011-01-05 @ 16:59:26
Postat av: maria

ja men man behöver inte festa gärnet eller så på nyår, de är ju bara en vanlig dag egentligen :)

Idag har ja vart på skoln först sen fixat stallet och lite sånt och nu gör ja inte så mycket, själv då?

2011-01-05 @ 19:28:24
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!