Som jag trodde


Mycket riktigt visade sig föregående natt vara en engånsföretelse. Jag hade i och för sig inte trott något annat men hoppet är det sista som sviker en. Emilio har levt rövare som vanligt så det var med ögonen i kors jag tvingade mig upp från sängen på morgon.

När det var dags för Emilios förmiddagsvila då jag vanligtvis brukar gå ut och promenera var det bara att ge upp tanken och gå och lägga sig istället. Gåvan att somna direkt huvudet landar på kudden har aldrig funnits hur trött jag än är så jag låg vaken närmare 45 minuter innan jag somnade (finally).

En kvart senare var Emilio vaken igen. Tack och lov så började P sent så att han kunde ta honom medan jag sov vidare. Tjugo i tolv tvingade jag mig upp på nytt, om möjligt ännu tröttare än innan.

P åkte till jobbet och jag gjorde lunch till Emilio något som har kommit att bli mer och mer krångligt. Han som tidigare har gapat som en fågelunge blir nu skeptisk och strejkar efter några få tuggor. Han kniper ihop munnen, surrar, tittar på mig som om jag håller på att ta livet av honom och väntar på efterrätten. Ja, han tycker sig kunna leva på frukt men det tycker inte hans mamma.

E


Det känns trist att mer eller mindre måste tvinga i honom. Luras går ett tag men sen är kvälvningarna tillbaka. Idag blev han till och med rent förbannad när han fick in maten i munnen, skrek och spottade. Man vill ju trots allt inte göra maten till något tråkigt. Nå ja. I morgon ska jag prova ge honom spagetti och köttfärssås igen vilket han har verkat tycka bäst om hittils så håll tummarna att det duger.

När matkampen var över mötte vi upp Marina för en promenad med hopp om att lite friskluft skulle göra susen  mot tröttheten men icket!

Ikväll är ögonlocken fortsatt tunga. Det är så att jag hör hur sängen ropa men nån måtta får det vara. Inte riktigt ännu :-P

Men nu ska jag sysselsätta min son en stund innan det är dags för blöjbyte, pyjamas och kvällens höjdpunkt- lellemys. Ciao!




Kommentarer
Postat av: Jessica

När lillan började göra sådär slutade jag ge frukt till efterrätt och gav det bara till mellis. Kändes inte värt att bråka om maten.

Och nu går det verkligen strålande och om hon mot förmodan inte vill äta då får hon klara sig till nästa mål inte värre än så.



Men det kommer nog lösa sig, jag ska vara glad som har ett barn som brukar äta allt som serveras ;)

2011-01-19 @ 20:28:16
URL: http://wearisome.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men herregud va söt han är, busungen!

2011-01-19 @ 20:50:31
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hahaa Knut suger oxå in underläppen sådär :D

2011-01-20 @ 12:56:12
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Sinne

Absolutely :) Jag har fullt upp i veckan men jag hör av mig till veckan :)



Jag förstår. Jag minns första gången Klara sov en hel natt. Herregud, jag var så pigg så det var helt sjukt haha. Men det kommer, snart får ni alltid sova hela nätter :)

2011-01-20 @ 18:06:07
URL: http://sinnesvarld.blogg.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo han öppnar munnen utan problem, han har aldrig vägrat mat. Men han brukar suga in underläppen sådär och har gjort det några månader nu :)



Jo det är inge kul med nackont =/ jag har haft sån tur och sluppit ha ont i den länge nu, men nu så har det kommit tillbaka. Tycker inte riktigt att det blivit bra helt och hållet, MEN jag har då inte tagit en värktbl idag! Och annars har jag tagit full dos panodil + ibumetin hela veckan!

2011-01-21 @ 15:08:08
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo jag har tur, Knut har alltid varit ett litet matmonster! :D det spela ingen roll om jag amma eller om han ätit mat, han har alltid ätit det jag gett honom och med väääldigt bra aptit! Är väl mest troligen en av anledningarna till att han är en spyunge från dag 1 ;) men jag hoppas att Emilio slutar tjorva med maten! Testa ge han kiwi, det älskar Knut :D jag har ju börjat ge han matbitar nu Knut och det funkar bra :) igår fick han tom äta plättar :D han fick smaka på sin första osockrade grädde, lyxigt värre ;)



Jag tar alltid värktbl när jag har ont, jag ids inte gå omkring med värk! Men sen så har jag det ju inte alls lika ofta som du har, så jag förstår om du inte vill äta tbl typ varenda dag =/ men vänta inte för länge med att ta tbl, för då blire en ond cirkel och då blire svårare att få värktbl att funka! :)



Haha jo Knut stoppar oxå allt i munnen, han har redan hunnit smaka på tvätten och nu fattat att tvätten inte är så god ;) han har ju börjat med att när han ser en smula på golvet, så stoppar han in den i munnen! Det gjorde han inte förut, då kunde han bara pilla på den och sen åla vidare! Så nu måste man vara mera noga och dammsuga mer!



Jo Knut har sovit hela natten igen :D så skönt! Hade bara önskat att jag somnat tidigare eller att han sovit längre, men det duger egentligen med att han "bara" sov hela natten :D



Idag ska vi på "examensmiddag" hos mina svärföräldrar... andreas syster blir väl lärare eller har blivit lärare nån gång här om dagarna? Har faktiskt ingen aning, för vi har inget fått veta :P vi har bara fått en inbjudan på examensmiddag idag kl 18 dessutom! Vi har sagt hundra gånger itll dom att Knut äter sin välling 18.30 och går och sover kl 19 och att vi INTE kan komma och äta middag så sent! Men fan heller, inte bryr dom sig om det! Jävla trögskallar! Jag och Emelie har hunnit snacka om mina svärföräldrar x antal gånger känns det som ;) haha! Du har då tur som kan umgås bra med dina :) vad hittar ni på idag i Luleå? Har dom hunnit skotta ännu från gårdagens snöande? Tänkte så att det blir ngn promenad för er :)

2011-01-22 @ 09:59:48
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!