Ultraljud


Vi hade tid för rutinultraljudet idag och lämnade Emilio hos sin farmor och farfar under tiden, tyvärr med feber och hosta som han drog på sig lägligt till sista dagen på semestern :( I övrigt har allting varit bra bortsett ifrån att det tyvärr gick lite för mycket tid till resandet fram och tillbaka till campingen.

Väl i Sunderbyn fick jag en slags obehaglighetskänsla som jag egentligen inte kan förklara. Det var lite av en känslomässig berg och dalbana att gå igenom korridorerna, gå in i hissen och trycka upp sig till våning 5. Så mycket minnen kom tillbaka.

Ultraljudet kändes overkligt och jag kunde inte riktigt förstå att vi snart skulle få se vårat blivande barn för första gången. En liten varelse som ska göra Emilio till en stolt storebror.

I väntrummet satt vi bara i några minuter innan det var våran tur. Jag lade mig på britsen och jag skymtade P över axeln som placerade sig bekvämt i en stol. Precis som om han satt i en biosalong och var redo för att filmen skulle börja.

Ultraljudsdosan fördes över magen och ett bestämt sprattel dök upp på skärmen. Tänk att vi för drygt ett och ett halvt år sedan låg där och tittade på Emilio och att en så perfekt liten kille kom till världen. Nu däremot var det någon helt annan.

Bebishand


Ett foster blev konstaterat och det var en livlig krabat som simmade omkring i fostervattnet och låg inte heller optimalt för undersökningen. Det tog lång tid för läkaren att både bocka av det som skulle kollas och ta måtten som behövdes. En annan läkare blev till och med tvungen att komma in i rummet för att se efter magsäcken som den första läkaren inte hade lyckats finna.

Slutligen dök den upp och vi fick veta att allting såg bra ut. Det enda som gick att anmärka var att moderkakan låg lite neråt i framvägg och ligger som det ser ut för utgången. Något som dock brukar rätta till sig allt eftersom veckorna går men för säkerhetsskull blir det ett till ultraljud i vecka 32 för att utesluta kejsarsnitt.

Väl klara åkte vi och hämtade en smått hängig Emilio innan vi snabbhandlade och åkte hem. Nu däremot har vi precis ätit och det börjar närma sig en zupp och läggdags för gossen. Själv ska jag mysa ner mig i soffan direkt för maximal avkoppling då jag känner mig ganska trött.

Ni får ha en bra kväll!





Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo det är riktigt kul med systemkamera! Äntligen! :D lite chockad jag blev när jag öppnade paketet! Hihi :)



Hade ni det bra på semestern? :) och vad roligt att se lillebror/lillasyster! Och det ska nog ordna sig med moderkakan och det, se det bara som positivt att ni får se lillebror/lillasyster en gång till! :D (vet ni vad det blir, frågar en nyfiken Lisa ;)



Jag skulle vilja fara till Luleå ngn dag för lite shopping, har lite smågrejjor som behöver inhandlas. Får se om jag lyckas övertala Andreas :) annars kanske jag och Knut far själva till Luleå. Har ni mkt inbokat denna vecka eller nästa vecka? Tänke om vi kanske kunde komma förbi och hälsa på :)

2011-07-18 @ 21:43:04
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Åh va roligt med ultraljud. En trevlig liten krabat som bjuder på en hälsning ;)

2011-07-19 @ 17:03:04
Postat av: ma

Mormor och morfar vinkar tillbaka från Gävle Bro!

2011-07-19 @ 20:58:32
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Vad skönt att semestern var bra iaf, även fast avståndet blev lite fel :) hoppas att ni fick shoppa mkt! :D



Hahaa självklart fick ni svaret att det inte går att se :P det är så typiskt att vissa är verkligen stränga på att säga vad det är för kön, medans andra bara tycker att det är roligt att berätta!



Jo vi håller på att byta panel och måla om huset :D det går från fult och slitet gult, till läckert blått :D

2011-07-20 @ 08:00:29
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Va mysigt med ultraljud :)

2011-07-20 @ 09:39:40
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jag vet att under min utbildning så sa dom att man vill inte berätta kön pga många religioner vill ha pojkar och när dom får veta att det är en flicka, gör dom abort. Men jag tvivlar på att många svenskar gör så =/ eller jag hoppas det iaf!



Vi har tyvärr bara hunnit ena gaveln! Det går lite långsamt när Andreas bara har helgerna att jobba på =/ och han ska inte ta ngn semester i sommar, så det kommer att gå fortsatt segt =/ men jag hoppas att vi hinner måla huset färdigt innan vintern!

2011-07-21 @ 08:24:18
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!