Tillbakablick


För exakt 1 år sedan pustade vi ut på förlossningen, lyckligast på jorden. Vi firade med mackor och juice i glas på fot samtidigt som vi beundrade den vackraste gosse vi någonsin sett. Vi hade blivit föräldrar.

Nyfödd


Timmarna gick och med dom blev Emilio sämre. Han fick problem mad andningen och hamnade på intensiven. Vi försökte hålla oss lugna men direkt man fick en stund för sig själv så sprutade tårarna.

Intensiven

 

Personalen var fantastisk, underbara människor som verkligen gjorde allt för att man skulle känna sig trygga med behandligen.

Dagarna gick och Emilio började må bättre och vi fick så småningom veta att han skulle bli sladdlös igen och att vi skulle få ta honom med oss in på rummet. Äntligen skulle vi få knyta kontakten på riktigt.

Bebis


Andningen var under kontroll men han var fortfarande för svag för att orka äta. Med hjälp av en sondslang fick han i sig näring och allt eftersom dagarna gick så började vi känna av hemlängtan för första gången.

Han blev starkare, blev av med sondslangen och fick en OK stämpel i baken. Vi skulle få åka hem, drygt två veckor senare :)

Prins

 

Emilio visade sig trivas som en prins och dom kommande dagara kom att bli precis som vi tänkt oss om än inte lite bättre. Vi svävade som på rosa moln och lyckan var total. Vårt nya liv som familj kunde äntligen börja på riktigt.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch jag kan just tänka mig hur jobbigt det måste ha varit. Skönt att allt gick bra iaf :)

2011-06-12 @ 10:41:30
Postat av: Alexandra

Grattis till lillkillen på 1årsdagen! Helt sjukt hur fort tiden går! :)

2011-06-12 @ 15:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!