Blandade känslor


Kroppen sa till ordentligt efter måndagens promenad och det är egentligen inte förän idag det känns lite bättre. Det är inte riktigt lika smärtsamt att röra sig eller ta sig upp från exempelvis soffan. Den tuffa utmaningen ligger i att ta sig upp från en madrass på golvet som Emilio gillar att leka på. Man skulle kunna fråga sig varför jag ur huvudtaget utmanar ödet men det ger mig samtidigt chansen att ligga och vila lite samtidigt som jag är med i leken. Jag lägger mig inte för 5 minuter utan när jag väl har bökat mig ner på madrassen så är jag där för att stanna ett tag. Ringer telefonen är det ingen idé att tro att jag ska hinna svara utan dom får gott ringa igen eller vänta en kvart tills jag har kravlat mig upp och kan ringa tillbaka :-p

Vidare så går jag in i v 34 idag. Det var nästan så att jag fick stanna upp och tänka efter om det verkligen kunde stämma. Jag förstår inte vart veckorna har tagit vägen och det är med skräckblandad förtjusning dagen D närmar sig med stormsteg. Ibland önskar jag att man var så där lyckligt ovetandes, precis som förra gången om vad som väntade. Förlossningen är väl knappast något som någon ser fram emot men den här gången känns det förmodligen tyngre att tänka på eftersom man vet hur j*vla ont det gjorde sist. Samtidigt blir det svårt att hitta någon genväg till det fantastiska som väntar oss, det lilla mirakel som smärtan för med sig. En tillräckligt stor anledning till att försöka tänka possitivt!


Magen v34 (33+0)



 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Skönt att du verkar kunna röra dig igen :)



Förstår dina tankar kring förlossningen. Precis som du skriver så vet man vad som väntar när man har gjort det en gång även om det inte behöver betyda att det blir likadant. Det kommer säkert gå jätte bra :)

2011-10-21 @ 09:27:39
Postat av: Carro, mamma till Neo

Jo jag förstår dig, Neo har ju börjar nu på sista tiden klättra upp i soffan och sitta där och se tv en lite längre stund, han vill gärna att man sitter bredvid :) Det kommer ska du se.

2011-10-22 @ 08:46:22
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/
Postat av: Josse

Tack för receptet, det låter supergott så det ska jag testa. Lax är väldigt gott till pasta!



Oooh vad mysigt att ni får en till bebis snart, vår lillkille är ju snart 5 månader.. vart tar tiden vägen egentligen? Han börjar ju vara en stor kille minsann!! Förlossningen kommer alldeles säkert gå super, åk in i tid bara för har man högt tryck kan det tydligen skynda på ännu mer (och som omföderska går det ju ofta fortare än första gången). Hugo kom ju som en raket hihi! :-)

2011-10-22 @ 17:56:09
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Postat av: Carro, mamma till Neo

Haha jag förstår det, imorse satt Neo 1 hel jäkla timma med mig i soffan och såg Emil i lönneberga, det var tydligen en hit!! :)



Jo jag hoppas vi blir nöjda med skorna :)

2011-10-23 @ 12:56:27
URL: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!