Nekad


Efter låång väntan, ja flera månader faktiskt fick vi (äntligen) tillbaka svar från Trygg Hansa om barnförsäkringen vi ansökt om för länge sedan. Till svar fick vi dock att försäkringen vi sökt inte kan beviljas pga Emilios dåliga tillväxt. Vad är det för jäkla skitsnack? Vadå dåliga tillväxt? Bara för att han är "liten"? Han är ju faktiskt frisk. Som om det vore någon nyhet att inte alla barn följer deras standard riktlinjer?

Istället vill dom erbjuda en försäkring som gäller vid medicinsk invaliditet eller det värsta tänkbara... om han dör..! Jag blir så jäkla irriterad. Ja ledsen också. Tror dom att deras utbetalning på 40 000- 120 000 skulle hjälpa vid en sådan tragedi. Usch!





Kommentarer
Postat av: Jessica

skumt, vi hade aldrig problem med försökringen, men vi sökte den fort redan när hon typ va nyfödd, max 5 veckor innan det hinner hända vet själv att jag ska ha haft ngn resrevation för blöjexem lr ngt sådant skumt



Men vet att försäkringar kan vara kinkiga på det mesta tyvär

2011-09-08 @ 22:47:55
URL: http://wearisome.bloggplatsen.se
Postat av: Sinne

Nej men alltså va? Hallå i kioskluckan, det där är inte okej! Vad spelar det för roll med tillväxten liksom? Alla barn är olika. Vi har Klara försäkrad i trygg hansa och dom har varit super att ha att göra med. Synd att ni inte fått uppleva det.



Är allt bra med er? Kram

2011-09-08 @ 23:07:02
Postat av: Anonym

Men vad sjukt? Precis som du skriver så växer ju alla barn olika. Skulle förmodligen ha reagerat likadant :/

2011-09-09 @ 11:11:56
Postat av: Maria

Usch de låter jätte konstigt de dr med föräkringen, men ja vet inte riktigt vad man ska tycka om föräkringar och försäkringsbolag.. De är bra att ha men ibland undrar man. Hoppas de löser sig!



Nä tentaplugg är inte speciellt skoj förhoppningsvis fastnar även något under föreläsningarna, haha.



Ja de gick riktigt bra med Maija, hon var inte så grinig och då är de lite skoj, haha.

2011-09-10 @ 09:55:23
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!