Läkarbesök


Gårdagens läkarbesök gick bra. Det blev inte så mycket undersökning utan mest prat kring det som varit och det som är nu. Försäkringen som vi blev nekad till kom på tal och både läkaren och barnmorskan tyckte det var lika konstigt som oss, ja sjukt till och med som bm uttryckte sig. Trots att Emilio ligger under medelkurvan så har han trots lite upp och nergångar följts sin kurva och det har aldrig stört längden vilket är det viktigaste. Så enligt dom så så har han inte alls någon dålig tillväxt och tyckte att det var en väldigt lustig grund att lägga det beslutet på. Men,men nog om det.

Emilio hade inte gått upp lika mycket som jag trodde och planade av lite på kurvan igen, dock en godtagbar avplaning då han börjat gå och gör av med mer energi. Vågen stannade på 8910g och mätstickan på 75,5 cm den här gången. Helt perfekt om ni frågar mig ;)

Väl klar på BVC åkte vi och hämtade Emilios farmor för att fortsätta ner på stan för några ärenden i det mindre härliga vädret. Men vad gör man när hela sommarens ranson vräker ner över oss nu istället? Bättre väder kan man få vänta länge på om det vill sig illa. Idag regnar det också- suck! Jag och Emilio som hade velat vara ute en stund på eftermiddagen men som läget ser ut nu så tror jag vi har det mysigare inomhus.

Nallemys

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Jo Knut mår bra idag, märks inte alls att han sprungit in med all världens kraft i en dörrkarm :) i helgen får jag vara ledig, för att sen jobba heeeela nästa vecka!

2011-09-23 @ 13:51:23
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se
Postat av: Hanna

Oj va tiden går snabbt! Snart får vi komma förbi och lukta på ny bebis. Åh så underbart! Kramar från oss

2011-09-23 @ 21:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!