Läkarbesök


Sist jag var med Carisma till BVC så berättade jag för Lotta att Emilio fortfarande hostar efter sin förkylning för två månader sedan, att han knappt kan gå innifrån till parkeringen eller springa och busa inne utan att få hostatacker. Även på nätterna vaknar han och hostar mellan varven även om det förstås har blivit mycket bättre allt eftersom tiden har gått.

Jag har flera gånger hunnit tänka att den nog ska till att försvinna men icket. Den har verkligen bitit sig fast. Hon ville i alla fall boka in honom för ett läkarbesök då barnläkaren skulle komma dit vilket var idag så på förmiddagen packade jag in båda barnen i bilen som P minsann fick lämna hemma på morgon så vi enkelt skulle kunna ta oss dit.

Läkaren lyssnade på honom efter ett gäng tårar och precis som jag misstänkte så tyckte hon att det lät astmalikt så nu har vi fått utskrivet Bricanyl till att börja med. Hjälper inte det så kommer han få utskrivet till att inhalera men det hoppas vi att han slipper.


Bricanyl

  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!