Från den ena dagen till den andra


När man precis har börjat hoppas så är det som ett slag i ansiktet då det plötsligt blir sämre igen. Carisma har inte alls varit lika tillfreds sedan sist jag skrev. Vem vet, jag kanske skulle ha låtit bli? Att hon inte tål mjölk har vi blivit övertygade om då hon i och med den mjölkfria ersättningen inte kvider och är hård i magen (på gränsen till förstoppad) längre, pruttar mycket mindre och prickarna i ansiktet är så gott som borta. Gråter gör hon dock fortfarande en hel del om än mindre och sömnen sitter långt inne. Bebisar kan givetvis vara missnöjd och gråta utan att ha ont någonstans men när hon vissa dagar är nöjd och glad för att sedan gråta i stort sett all sin vakna tid andra dagar gör en förvirrad och man börjar fundera om det är något annat förutom mjölken som inte stämmer eller om det helt enkelt är så att vi har en allmänt missnöjd tjej här hemma..?





Kommentarer
Postat av: Sara

Jag hörde att ni redan kör minifom, vi fick tipset när Livia hade kolik att istället använda cuplaton. Den finska motsvarigheten som är lite starkare! För oss hjälpte det inte (då vi ännu inte testat mjölkfritt som visade sig vara boven i vårt fall) men hört många som blivit hjälpta av den! Det bördiga är väl att den finns så långt bort, kanske ni har någon som ska till IKEA snart?



Det andra vi testade (och körde med länge, just in case) är semperdroppar. Googla får du se! Finns att köpa på apoteket. Enligt det vi läst/hört har många blivit mer hjälpta av det än av minifom. Även om det inte är ett läkemedel på samma sätt utan "goda bakterier".



Och slutligen magmassage, men det har ni säkert redan fått tips av BVC! Där brukar det dröja någon vecka innan man märker resultat. Samma där, detta körde vi lääänge. För när hon väl blivit en glad och lugn bebis vågade vi inte riskera att trilla tillbaka....

2012-01-17 @ 21:47:17
Postat av: Debbie- Mamma till 2 Prinsar

Jo, dom säger det, att jag ska vara glad att det lugnare barnet kom som nummer 2 och inte tvärtom :) Det är rätt skönt faktiskt! :)

Men så ska man inte ropa hurra än känns det som heller, man vet ju aldrig..

Det är synd att din dotter har det jobbigt med magen, det blir automatiskt jobbigt för föräldrarna med och det tar på krafterna. Får hoppas det blir bättre snart för henne!

2012-01-18 @ 17:13:27
URL: http://deborapersson.bloggplatsen.se/
Postat av: Lisa - mamma till Knut

Hihii tack! :D



Jo vi måste ses ngn dag! Tom Andreas sa härom dagen att det var länge sen vi var till er! Ska bli kul och se hur mkt Carisma vuxit! :D jag är ledig nästa helg, så då kanske man kan börja tänka på ngt? Vill ändå fara på barnens hus och testa syskonvagnar ;)

2012-01-21 @ 06:21:30
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!