Grannar


Vi har aldrig haft särskillt tur med våra grannar. Alla har på något sätt antingen stökat mycket eller inte varit särskillt trevliga. Bara sedan vi flyttade hit vilket inte ens är två år sedan har det hunnit flytta och komma fyra nya, dom senaste och dom värsta bara för några veckor sedan. Dom går in under båda kategorierna. Säger inte hej och härjar och lever om.

Inatt hade dom rakt över oss fest och vad säger man när dom skriker och höjer volymen så det bara dånar nere i lägenheten och på köpet väcker Carisma...? Dom sänkte visserligen ganska fort men skadan var redan skedd och efter att Carisma fått mat och så småningom somnade om igen låg jag själv vaken länge till deras oväsen. Jag kunde tydligt höra deras skitmusik, precis som om det vore i rummet intill, hur dom tjoade och hade sig. Jag blir så j*vla irriterad på sånt. Vissa människor har verkligen förmågan att inte visa respekt för andra. I huvudet författade jag snabbt ihop en lapp med STORA bokstäver som jag bestämde mig för att jag skulle slänga i deras brevlåda direkt på morgon men ingen lapp ligger där än i alla fall. Vilken är deras brevlåda..? Man vill ju helst vara säker på att den hamnar rätt. Jag tror jag måste hålla utkik och händer det igen är lappen färdigskriven.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!