Fullt babygym


Sekunden efter att vi har lagt ner Carisma i babygymet så är Emilio som den andra delen av en magnet. Precis som om det hade funnits någon slags bror- systermagnet. Han lämnar allt vad han håller på med och blir som klistrad på henne vilket kan vara ganska jobbigt eftersom han nästan blir som besatt mellan varven. Det är givetvis kul att han tycker om sin lillasyster men det kan lätt bli lite mycket när han helst vill ligga på henne, peta henne i ögonen, slå eller smaka på hennes händer eller ha precis den leksaken som hon håller på med om han får bestämma. Att ta honom därifrån är som att kämpa med en kopplad hund som har fastnat med nosen i backen. Skillnaden är att vi inte har har Emilio kopplad så han är lika snabbt tillbaka igen :-P

Men han kan förståss vara snäll också och stryker ofta henne på huvudet, kramas och pussas, ger henne tutten och ser till att hon inte känner sig ensammen. Trots allt världens bästa storebror :)


Babygym





Kommentarer
Postat av: Sofia-mamma till Vilja och Tintin

låter som vilja! tintin har börjat ligga kortare stunder där nu och hon blir helt galen,haha!

2012-05-14 @ 22:12:16
URL: http://www.fran3till4.blogspot.com
Postat av: Maria

Heej! Hoppas allt är bra med er? Länge sedan ja hörde någo från dig. Kram

2012-05-16 @ 15:14:19
URL: http://mandraiin.bloggplatsen.se
Postat av: Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Hahaa! :D och i onsdags promenerade jag till josse, mötte upp henne och så gick vi tillbaka och hämtade Frida på dagis och sen gick vi hem till dom. Den dagen fick jag ihop 11000 steg ;D men då kan jag säga att jag inte kunde gå på resten av dagen, då var min ljumske helt pajj :P och på morron när jag gick så gick jag inte långsamt, utan jag gick normal takt. Det är jag väldig nöjd över att jag klarade av :D

2012-05-20 @ 20:18:26
URL: http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!