Shame on me


Ja ni får ursäkta den dåliga uppdateringen men jag är inne i en period med mer värk igen så min ork har inte varit på topp på sistone. Idag tog jag slut redan innan halva dagen hade gått och att börja titta på klockan och längta efter soffan och sängen redan vid 14.00 på eftermiddagen är ingen hitt men nu sitter jag där, i soffan alltså- skönt! Emilio har precis lagt sig så nu är det bara en liten kvar som förhoppningsvis också somnar på en stund. På en stund var rätta ordet för just nu surrar hon då för fulla muggar och har riktigt långa utlägg hehe.

Så vad har hänt sedan sist... inte så mycket egentligen. Vi har tagit det ganska lugnt, energin har som sagt inte riktigt funnits men vi har i alla fall hunnit med ett kalas och haft trevligt besök, premiärgrillat och lite där till-Mmmm! Som jag har längtat. Grillen kommer helt klart gå varm i sommar.

Sedan har vi varit tillbaka till läkaren med Emilio eftersom bricanylen inte visade sig hjälpa så nu har vi fått utskrivet astmamediciner att inhalera hemma, både luftvägsvigdande och kortison som han ska stå på en tid framöver. Jag var rädd för att det skulle bli jätte jobbigt att inhalera honom och att han skulle bli jätte ledsen men det har gått långt över förväntan vilket är otroligt skönt. Nu gäller det bara att få in den rätta tekniken.

Inhalera




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!