Long time no seen

 

Det har givetvis hunnit hända massor sedan sist, för mycket för att ens börja räkna upp så jag struntar i det och fokuserar framåt istället.

 

Vi njuter över att äntligen få vara friska. Det är knappt så att man tror att det är sant. Det är nästan så att man väntar på att det snart ska slå till igen men förhoppningsvis så har vi gjort vårt nu, för det har vi verkligen, med råge. Vi tjuvstartade ordentligt med det sk vabruari.

 

Igårkväll promenerade vi iväg på snö och isfestival på Emilios dagis. Ett projekt som barnen har jobbat på med i några veckor så det kändes ganska självklart att Emilio skulle få uppleva själva finalen. Det var riktigt mysigt att gå omkring bland alla ljus, spottar och slingor och titta på allt ifrån iglos, skulpturer, teckningar, olika nerfrysta föremål, målningar på både glas och snö och pottor utav is.

 

Idag har vi haft en ganska lugn och skön dag med pappan hemma i huset. Vi har pysslat på hemma och varit iväg och handlat lite och på eftermiddagen kom barnens mormor och morfar och hälsade på med en väska under armen. Dom har bäddat i Carismas rum och ska sova över (mysigt för både stora och små) och det vankas fredagsmys med stort F. Mormor och Emilio har bakat chokladbollar och på diskbänken står det både chips och godis och väntar. Ja ni hör ju.

 

Men nu lite soffmys med dom finaste barnen innan det är dags för dom att nanna kudden.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!