Hängigt

 
I torsdags när vi hämtade barnen så hade Emilio fått nå utslag i ansiktet, något som blossade upp ordentligt på eftermiddagen och kvällen. Efter lite googlande så ställde vi "självdiagnosen" nässelutslag. Från vad däremot har vi ingen aning om.
 
Igår blossade utslagen upp på nytt och han fick ordentligt med feber och vi ringde 1177 för att rådfråga vad dom trodde och efter att ha mailat in bilder så trodde dom precis som vi och att feber inte hörde till utslagen utan att han även hade fått en förkylning. På kvällen hade han fortfarande hög feber och jag bestämde mig för att väcka honom för att ge alvedon innan vi gick och lade oss. Sagt och gjort så fick han alvedon och jag gick och satte mig i soffan för att vänta tills han skulle somna om. Drygt en kvart senare ropade han på mig och när jag kom in i rummet och frågade vad han ville så sa han att han behövde kräkas. Mycket riktigt så hann vi inte mer än till toaletten så kom dagens ranson. Natten har varit hyffsat lugn. Bara jag som legat vaken, nojjat och lyssnat. 
 
På morgon var han piggare men inte PIGG men det dröjde inte särskillt länge så var febern hög igen och han ojade sig, grinade och var jätte hängig. Klagade på ont i örat och i händerna..? Efter alvedon blev det bättre men nu är det igång igen men på tok för tidigt för mer alvedon. Man orkar inte se honom ha det så här, hjärtat går sönder så vi ringde in till rådfrågningen nu precis som tycker att vi skulle komma in. Ska bara svänga förbi och lämna Carisma till farmor och farfar först.
 
 
Update: Nu hemma igen efter några riktigt jobbiga timmar för Emilio. Han har grinat och haft jätte ont och det har varit otroligt tungt att se honom ha det så jobbigt. Mellan allt gråt så har han av ren utmattning somnat för att sedan vakna en kort stund senare och fortsatt ojja sig. För er som följer bloggen vet nog vid det här laget att Emilio har en förmåga att bli riktigt dålig när han blir sjuk vilket han nästan har varit mer än vad han har varit frisk mellan varven :( Öroninflammation sa dom på jouren i alla fall så nu lägger vi även det på listan tillsammans med hög feber och nässelutslag. Har varit på apoteket och fixat hem medikament som vi ska varva med, samt höja upp huvudänden på sängen för att minska trycket på trumhinnan. Låt eländet ge med sig snabbt!
 
 
 Emilio och pappamys innan det är dags för sängen. Trött men mindre ont efter efterlängtad smärtlindring.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: llEmmall

Men lilla gubben! Måtte det gå över fort!

2013-10-12 @ 22:36:49
URL: http://www.llemmall.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!