Söndag

 
I veckan har barnen varit på dagis igen och Carisma har haft sina första dagar utan tårar vid lämning. Emilio däremot har börjat protestera innan vi ens har hunnit åka hemifrån och har precis som väntat blivit ledsen när vi kommit till dagis och det blivit dags att säga hej då. P har packat ihop sina grejer och tackat för sig på jobbet så han har också varit med, för första gången faktiskt. Pedagogerna brukar skoja och säga att dom alltid blir så fundersamma när dom ser honom och får en ahaupplevelse varje gång - Just ja, det var så han såg ut men i veckan fick dom nog se honom lite "för mycket" då dom i torsdags efter tre dagar i rad istället undrade varför så det säger ju på ett ungefär hur ofta dom har sett honom tidigare. 2-3 gånger sedan Emilio började närmare bestämt. Anledningen hade ju dock gärna fått vara en annan.
 
Veckan överlag har varit intensiv med diverse besök på arbetsförmedlingen, samtal till a-kassan, lönekontor, papper och allmänt fix men i torsdags när vi hämtade hem barnen så tog vi "helg". Helgen har bestått av utelek, middagshäng, tvätt av en överfull tvättkorg, tvätt och försäljning av bil, bak mm mm.
 
I natt har Emilio sovit över hos farmor och farfar för första gången. Som han har tjatat så var det på tiden och det har varit en förväntasfull kille som under en veckas tid har sagt vad han skulle ha med sig och som igår äääntligen fick packa väskan :)
 
I skrivande stund sitter jag och Carisma och myser framför luftens hjältar medan pappan i huset är ute och packar ur bilen för dagens kommande affärer. I övrigt är inte så mycket planerat.
 
Hur har eran helg varit..?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lilledu

Välkommen till min blogg!


Mitt namn är Sandra och jag älskar när livet leker och allt annat som förgyller vardagen. En tidig Junimorgon 2010 fick jag tillsammans med min sambo vårt första barn- en helt perfekt son.

I November 2011 var vi med om livets mirakel igen. Emilio blev storebror till lillasyster Carisma.

Här i bloggen skriver jag om allt som faller mig in. Allt från ytligheter till djupare tankar till vad som händer med våra småtroll.

Kom ihåg att livet är en gåva och att uppskatta varandra, vardagen och nuet är viktigt!

Hoppas ni gillar den. Enjoy!